Uppdaterad information inför arbetarekommunens årsmöte 22/8

Till dig som avser delta på årsmöte i Upplands Väsby Arbetarekommun:  Anmälan om deltagande är obligatorisk.

Lördagen den 22/8 är det äntligen dags för årsmöte i Upplands Väsby Arbetarekommun. För att minska risken för smittspridning av Corona-viruset följer vi självklart Folkhälsomyndighetens riktlinjer och kan därför endast erbjuda ett begränsat antal platser i det fysiska mötesrummet Messingens matsal. Övriga deltar digitalt via mötesverktyget Zoom. Separat information kring digital medverkan har gått ut med e-post och per brev till dem utan e-postadress.

Oavsett om du deltar digitalt eller i det fysiska mötesrummet har du samma demokratiska möjligheter att begära ordet, rösta och ställa frågor.

För att delta i det fysiska årsmötesrummet gäller att du

• Är symtomfri
  • Anmäler dig i förväg. E-post med information har gått ut vid flera tillfällen till dem med e-postadress i medlemsregistret. Brev har gått till dem utan e-post. Information har också gått ut i infoblad.
  • Det går bra att anmäla sig under fredagen då vi fortfarande har platser kvar i Messingens matsal. Fika ska beställas senast under fredag eftermiddag och därför är det bra om du som av någon anledning missat informationen om årsmötet men vill delta anmäler dig snarast. Mejla [email protected] eller kontakta politisk sekreterare Annika Häggberg 073 910 47 11.
  • Det går inte att komma oanmäld till årsmötet då vi under rådande omständigheter inte kan garantera plats. Vi kommer också att möblera under fredagen och då anpassa möbleringen efter antal anmälda.

Anmälan gäller enligt principen ”först till kvarn”. Om du inte kan beredas plats, vänligen uppge om du vill delta digitalt.

Vi rekommenderar att de medlemmar som tillhör riskgrupp deltar digitalt på årsmötet. Om någon känner sig osäker på tekniken hjälper vi gärna till.

För att vara röstberättigad måste du vara registrerad som betalande medlem i medlemsregistret.

För er som vill delta digitalt har separat information gått ut i mejl eller brev plus infoblad.

Välkomna!