Väsbys största bostadsboom på 20 år

Under 2015 färdigställdes 446 bostäder i Väsby. Det är den högsta byggtakten i kommunen på över 20 år. Upplands Väsby fortsätter att växa och många nya bostadsprojekt väntar runt hörnet.

– Många vill flytta till Väsby. Vi är glada att kommunen kan erbjuda bostäder och välkomna nya väsbybor. Väsby tar sitt ansvar för att bidra till bostadsutvecklingen i Stockholms län. Vi är mitt i en process att bygga den levande staden, med väsbyborna i fokus, säger Mathias Bohman (S), kommunstyrelsens ordförande.

Under 2015 startade också fyra nya bostadsprojekt som tillsammans innebär att drygt 800 bostäder står klara under de kommande åren.

Även under 2016 väntas många nya bostäder stå färdiga. Ett flertal olika projekt avslutas under året, vilket ger ungefär 400 nya bostäder. Bland projekten finns bland andra 41 bostäder i flerbostadshus i Sigmaområdet, 43 småhus i Östra Frestaby och 77 bostäder vid Hasselbacken. Under året kommer även byggprojekten Eds Allé och Fyrklövern att startas.