Höstens aktiviteter!

Semestrarna börjar ta slut. Dags att damma av almanackan och pricka in något av det som händer under hösten i Väsbys arbetarekommun.

• Hög tid att nominera namn till ombud på höstens extrakongress. Erika Ullberg har meddelat att hon lämnar sitt uppdrag som regionråd för S i Stockholmsregionen. Den 7 september håller partidistriktet extrakongress för att välja Ullbergs ersättare. Väsby arbetarekommun ska utse ett antal ombud till kongressen och du som medlem har rätt att nominera. För detaljer kring nomineringsförfarande se vidare det infobrev som gick ut i fredags till arbetarekommunens medlemmar.
  • Medlemsmöte 22/8 klockan 19.00 i partilokalen på Dragonvägen 31. Vi går igenom ombudsnomineringar och höstens program.
  • Extrakongress 7/9.
  • Medlemsmöte 12/9 i partilokalen. OBS nytt program! Arbetsmarknadsminister Ylva Johansson skulle kommit men har lämnat återbud. Vi återkommer med ny föreläsare på temat arbetsmarknadspolitik.
  • Medlemsmöte 10/10 i partilokalen. Utbildningsminister Anna Ekström besöker mötet. Obs att mötet börjar 18.30.
  • Medlemsmöte 12/12. Christina Tallberg, ordförande för PRO, gästar mötet. Obs att mötet börjar 18.30.

Välkomna till en spännande höst!